Anestezjologia

• neurochirurgia
  • inne

Znieczulenie u dzieci

Znieczulenie w chirurgii „jednego dnia”

Pacjent po zabiegu operacyjnym

Intensywna terapia

• wskazania do intensywnej terapii
  • monitorowanie
  • wstrząs
  • dla ciekawych

Wyjaśnienia

Anestezjologia to dziedzina medycyny zajmująca się znieczulaniem pacjentów podczas zabiegów chirurgicznych i innych procedur diagnostycznych lub leczniczych. Anestezjolodzy to lekarze, którzy specjalizują się w zapewnianiu pacjentom bezbolesnego przebiegu zabiegów poprzez stosowanie różnych metod znieczulenia, takich jak znieczulenie ogólne, miejscowe czy epiduralne. Ich zadaniem jest również monitorowanie stanu pacjenta podczas zabiegu i zapewnienie odpowiedniej opieki pooperacyjnej.

Zazwyczaj pacjenci kontaktują się z anestezjologiem w momencie, gdy zostają zakwalifikowani do zabiegu chirurgicznego lub innej procedury medycznej wymagającej znieczulenia. Wtedy to anestezjolog będzie miał okazję dokładnie zbadać pacjenta i zaplanować odpowiednią metodę znieczulenia. Warto jednak pamiętać, że anestezjolodzy są również specjalistami od leczenia bólu i mogą pomóc osobom cierpiącym na chroniczny ból lub bóle pooperacyjne. W takich przypadkach warto skontaktować się z anestezjologiem w celu uzyskania pomocy i porady.