Cukrzyca i przerost prostaty

Już w roku 1798 zauważono, że impotencja towarzyszy, a najczęściej poprzedza cukrzycę. Jest jak gdyby objawem zapowiadającym. W 1899 roku medycyna zalecała cukrzykom abstynencję. Było to dość absurdalne zalecenie, bo z postępem choroby i upływem czasu cukrzyca i tak robi z człowieka impotenta.
W chwili obecnej w Ameryce, jak podaje Sam Julty , stwierdzono istnienie pięciu milionów cukrzyków, którzy nie wiedząc nic o cukrzycy, zgłosili się do lekarza w związku z impotencją. Z tego względu zaleca się w każdym przypadku impotencji sprawdzenie poziomu cukru we krwi!
.Wielu cukrzyków twierdzi, że są impotentami z powodu cukrzycy, ale nie należy się tym sugerować, ponieważ cukrzyca systematycznie leczona nie powoduje zmian sklerotycznych uszkadzających czynności seksualne i libido. Zastanawiające jest, że około połowa cukrzyków ma wyraźne kłopoty z potencją — dlaczego więc druga połowa nie zgłasza żadnych dolegliwości?
Również około pięćdziesięciu procent kobiet, cierpiących na cukrzycę, skarży się na oziębłość, zanik orgazmu oraz głębokie stany depresyjne, mające związek z chorobą.

Jeśli jak najdłużej chcesz zachować zdrowie i być atrakcyjny dla innych, lecz zmagasz się z brakami w uzębieniu – powinieneś jak najszybciej je uzupełnić w ramach usług Implanty Poznań.

Cukrzyca a przerost prostaty – powiązania

Cukrzyca i przerost prostaty to dwa odrębne schorzenia, które jednak mogą mieć pewien związek. Przerost prostaty, inaczej zwany rakiem gruczołu krokowego, to stan, w którym gruczoł krokowy (część układu moczowego męskiego) ulega powiększeniu. Może to prowadzić do trudności z oddawaniem moczu, takich jak częste parcie na mocz, słaby strumień moczu i konieczność wstawania w nocy do toalety.

Cukrzyca to schorzenie, w którym organizm nie jest w stanie prawidłowo metabolizować glukozy (cukru) we krwi. Może to prowadzić do podwyższonego poziomu cukru we krwi (hiperglikemii) i do poważnych zaburzeń zdrowotnych, takich jak uszkodzenie naczyń krwionośnych, choroby serca, choroby oczu, uszkodzenie nerek i inne.

Niektóre badania sugerują, że u mężczyzn z cukrzycą istnieje zwiększone ryzyko wystąpienia przerostu prostaty. Jednak nie jest to regułą i nie wiadomo dokładnie, dlaczego tak się dzieje. Jeśli masz cukrzycę lub jesteś zagrożony jej wystąpieniem, ważne jest, aby kontrolować poziom cukru we krwi i podjąć odpowiednie środki profilaktyczne, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia przerostu prostaty i innych chorób.