Kolejna wada wrodzona

Jeszcze jedną wadą wrodzoną, która może utrudniać współżycie, a tym samym być przyczyną niepłodności, jest stulejka. Również u młodych chłopców trzeba zwrócić uwagę — kąpiąc dziecko — czy napletek przy myciu narządów płciowych zsuwa się z korony żołędzi poza jej brzeg, czy też tworzy zamknięty woreczek z malutkim otworkiem na szczycie, przez który wypływa mocz. Takie zarośnięcie napletka nazywa się stulejka i trzeba na to już w dzieciństwie zwrócić uwagę. W pierwszych latach życia chłopca w związku z trudnością dokładnego umycia żołędzi może występować zaleganie wydzieliny gruczołów łojowych pod napletkiem, co sprzyja powstawaniu procesów zapalnych. Pojawia się zaczerwienienie napletka, czasem obrzęk i bolesność przy oddawaniu moczu. U małych dzieci nie są to objawy specjalnie niebezpieczne, raczej dokuczliwe, kąpiemy wtedy dziecko w wywarze z rumianku, można również zakraplaczem (takim do oczu) przepłukiwać roztworem rumianku wnętrze worka napletkowego przez istniejący otworek, co zwykle daje szybkie ustąpienie dolegliwości.

Stulejka – jak sobie poradzić?

Stulejka to choroba, która polega na zwężeniu lub zamknięciu przez prącie, co uniemożliwia jego wyprostowanie. Jest to schorzenie urologiczne, które dotyka głównie chłopców w wieku dojrzewania, ale może wystąpić również u dorosłych mężczyzn. Stulejka może być wrodzona lub nabyta.

Stulejka może prowadzić do trudności z oddawaniem moczu, trudności z współżyciem seksualnym i dolegliwości bólowych. Leczenie stulejki zależy od jej rodzaju i stopnia zaawansowania, ale może obejmować zabieg chirurgiczny lub inne metody leczenia. Jeśli masz jakieś obawy dotyczące stulejki, skonsultuj się z lekarzem, aby uzyskać więcej informacji.

Jeśli jak najdłużej chcesz zachować zdrowie i być atrakcyjna dla innych, lecz zmagasz się z brakami w uzębieniu – powinnaś jak najszybciej je uzupełnić w ramach usług Implanty Poznań.