Fitoterapia

W Polsce zarejestrowanych jest około 250 roślin leczniczych – na świecie do tej grupy zalicza się ich ponad 2000.

Leki ziołowe można stosować w leczeniu lub wspomagać terapie tak różnorodnych chorób jak:
– alergie
– astma
– bezsenność
– brak apetytu
– biegunka
– bielactwo
– bóle głowy
– choroba Leśniowskiego – Crohna
– choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy
– czyraczność
– dna moczanowa
– egzema (eczema)
– grypa i przeziębienie
– grzybica skóry
– impotencja
– jęczmień
– gradówka
– kamica moczowa
– kaszel
– kolki różnego pochodzenia
– kurzajki
– lamblioza
– łysienie, wzmożone wypadanie włosów
– moczenie nocne
– nadwaga
– nerwobóle
– niestrawność
– nieżyt nosa
– nieżyt żołądka
– odleżyny
– oparzenie
– owrzodzenie żylakowe
– piegi
– paradontoza
– wzdęcie brzucha
– wrzodziejące zapalenie jelita grubego
– zapalenie dróg żółciowych
– zapalenie pęcherza moczowego, dróg moczowych
– zapalenie jamy ustnej i gardła
– zapalenie spojówek
– zaparcia
– zatrucia pokarmowe
– żylaki odbytu

Leki ziołowe mogą być także przydatne w leczeniu i wspomaganiu leczenia:
– chorób nowotworowych (łagodzenie i likwidowanie uczucia mdłości, wymiotów, zaparć, odleżyn)
– klimakterium (bóle głowy, zaburzenia krążenia obwodowego, pielęgnacja cery)
– gośćca stawowego.

Leczenie ziołami zasługuje także na uwagę w:
– procesie rekonwalescencji
– zwalczaniu objawów chorób przewlekłych – kiedy pacjenci i tak są już obarczeni dużą ilością leków syntetycznych i ich licznymi objawami ubocznymi.

Wyjaśnienia

Fitoterapia to metoda leczenia, w której wykorzystuje się zioła i inne rośliny lecznicze do leczenia chorób lub poprawy zdrowia. Wierzy się, że rośliny lecznicze mogą mieć właściwości lecznicze i mogą być stosowane w celu poprawy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz zmniejszenia dolegliwości.

Fitoterapia jest powszechnie stosowana w różnych kulturach na całym świecie i ma długą historię w leczeniu różnych chorób. W wielu przypadkach zioła i inne rośliny lecznicze są stosowane w połączeniu z innymi formami leczenia, takimi jak leki czy fizjoterapia.

Istnieje wiele różnych roślin leczniczych, które mogą być stosowane w fitoterapii, i każda z nich może mieć różne właściwości lecznicze. Niektóre z nich są stosowane w leczeniu chorób układu pokarmowego, inne w leczeniu chorób układu oddechowego, a jeszcze inne w leczeniu chorób skóry.

Przed zastosowaniem fitoterapii należy skonsultować się z lekarzem lub innym specjalistą zdrowia, ponieważ niektóre rośliny lecznicze mogą być nieodpowiednie dla niektórych osób lub w połączeniu z innymi lekami. Ponadto, niektóre rośliny lecznicze mogą mieć działania niepożądane lub być niebezpieczne, jeśli są stosowane nieprawidłowo.