Przykry zapach z ust

Przyczyny miejscowe:

• czosnek, cebula, nadużywanie nikotyny
  • choroby dziąseł i zębów
  • zapalenia bakteryjne
  • rozpadające się nowotwory
  • zmniejszony dopływ śliny

Przyczyny ogólne:

• choroby płuc
  • choroby przewodu pokarmowego
  • zaburzenia przemiany materii
  • mocznica – zapach moczu
  • śpiączka cukrzycowa – zap. acetonu
  • śpiączka wątrobowa – zap. surowej wątroby

Przykry zapach z ust po nocy

Przykry zapach z ust po nocy może być spowodowany różnymi czynnikami, takimi jak:

• Nieprawidłowa higiena jamy ustnej: brak mycia zębów po posiłku lub nieregularne szczotkowanie zębów może prowadzić do nagromadzenia się płytki nazębnej, która jest główną przyczyną przykrego zapachu z ust.
  • Choroby jamy ustnej: takie jak choroba dziąseł, próchnica, choroba przyzębia i inne choroby jamy ustnej mogą prowadzić do przykrego zapachu z ust.
  • Choroby przewodu pokarmowego: takie jak choroby trzustki, wrzody żołądka lub choroba Crohna mogą prowadzić do przykrego zapachu z ust, ponieważ mogą one zaburzać prawidłową trawienie pokarmu i powodować nieprawidłowe wydzielanie gazów.
  • Niektóre leki: niektóre leki, takie jak leki przeciwdepresyjne i leki na cukrzycę, mogą powodować przykry zapach z ust.