Gruźlica jelit

• biegunki
  • krwawienia (b.rzadko)
  • bóle przy defekacji
  • bolesne parcie na stolec
  • ropnie okołoodbytnicze i przetoki.

Choroby towarzyszące:

• gruźlica płuc.

Przyczyny:

• prątki typu ludzkiego.

Leczenie gruźlicy jelit

Gruźlica jelit, zwana również gruźlicą jelita grubego, to choroba zakaźna, która atakuje jelita grube i może prowadzić do uszkodzenia błony śluzowej jelit i tworzenia się guzków. Choroba ta jest spowodowana przez bakterię Mycobacterium tuberculosis.

Objawy gruźlicy jelit mogą obejmować:

• Ból brzucha
  • Biegunkę z krwią lub śluzem
  • Utratę masy ciała
  • Osłabienie i brak apetytu

Leczenie gruźlicy jelit może obejmować stosowanie leków przeciwgruźliczych przez długi okres czasu. Ważne, aby uważnie śledzić stan zdrowia i regularnie konsultować się z lekarzem, aby skutecznie leczyć gruźlicę jelit. W przypadku braku leczenia choroba ta może prowadzić do poważnych powikłań, takich jak zapalenie otrzewnej (jamy brzusznej). Lekarz może zalecić stosowanie kilku leków przeciwgruźliczych jednocześnie (terapia skojarzona), aby zapobiec nawrotom choroby i zwiększyć skuteczność leczenia.