Bez kategorii

Choroby, w których łagodzeniu pomaga fizjoterapia

Czy wiesz, że fizjoterapia może zrobić więcej niż tylko pomóc pacjentom w powrocie do zdrowia po urazach? Chociaż uważamy urazy za najczęstszą przyczynę fizjoterapii, licencjonowani i przeszkoleni fizjoterapeuci uwzględniają całą historię medyczną pacjenta przy przepisywaniu niezbędnych zabiegów. Określona część ciała słabnie po urazie lub czasami potrzebuje mocy, aby odzyskać siły po operacji. W ten sposób, z pomocą fizjoterapeuty, możesz leczyć te określone obszary i uwalniać napięcie w mięśniach bez bólu. Przeczytaj niniejszy artykuł, aby dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj również: Protezy na implantach – dlaczego warto?

Fizjoterapia jako metoda leczenia

Udowodniono, że fizjoterapia jest skuteczna w leczeniu wielu dolegliwości bólowych i innych schorzeń. Fizjoterapeuta może pomóc złagodzić typowe dolegliwości bólowe, takie jak artretyzm, ból pleców, ból kolana i przewlekłe stany bólowe.  Leczenie fizjoterapeutyczne jest również korzystne w przypadku wielu innych problemów, w tym problemów związanych z wagą, problemami z dnem miednicy, problemami z poruszaniem się i chorobami płuc.

Fizjoterapia Poznań wykorzystuje szereg skutecznych i bezpiecznych technik do leczenia szerokiego zakresu schorzeń, od wzmacniania mięśni, rozciągania i kondycjonowania aerobowego, po pilates, suche igłowanie i masaż. Fizjoterapia jest również skuteczna w leczeniu wielu dolegliwości bólowych, w tym bólu pleców, stawów, problemów z kolanem, skręceń i nadwyrężeń, zapalenia stawów i problemów z mięśniami. Poniżej znajdują się dalsze informacje na temat niektórych typowych schorzeń, które dzięki zabiegom fizjoterapeutycznym można skutecznie leczyć.

Jakie choroby i stany leczy fizjoterapia?

Poniżej znajduje się kilka typowych schorzeń, które można leczyć za pomocą fizjoterapii.

• Osteoporoza. Osteoporoza sprawia, że kości stają się kruche, słabe i podatne na złamania. Fizjoterapia może pomóc w przywróceniu wytrzymałości, ruchu i funkcji kości oraz zapobieganiu złamaniom.
  • Urazy sportowe. Fizjoterapia ma oddzielną gałąź poświęconą urazom sportowym, w której pomaga kontuzjowanym sportowcom zwiększyć ich elastyczność, siłę i wytrzymałość.
  • Odzyskanie sprawności po operacji. Fizjoterapia jest niezbędna po operacji, ponieważ organizm traci zdolność do normalnego funkcjonowania. Pomaga w leczeniu bólu i pomaga odzyskać zakres ruchu i siłę.
  • Ból pleców i szyi. Siedzenie przez długie godziny, zła postawa i problemy związane z wiekiem mogą powodować ból pleców i szyi. To z kolei może ograniczać ruch i utrudniać codzienne czynności. Fizjoterapia w znacznym stopniu łagodzi ten ból.
  • Skręcenie kostki. Skręcenie kostki może spowodować stan zapalny lub rozdarcie lub rozciągnięcie więzadeł. Możesz odzyskać siłę w kostce i zminimalizować ból dzięki kilku sesjom fizjoterapii.
  • Ograniczony zakres ruchu. Ten stan występuje z powodu wielokrotnego używania określonej części ciała, co powoduje obrzęk i tkliwość. Fizjoterapia wykorzystuje ćwiczenia, aby stymulować gojenie się konkretnego stawu i zapobiegać dalszym urazom.
  • Zespół cieśni nadgarstka. Urazy nadgarstka są dość powszechne, szczególnie wśród profesjonalistów. Jednak fizjoterapia oferuje oparte na dowodach opcje leczenia, które zwiększają elastyczność nadgarstków.

MASAŻ POZNAŃ